14 november 2008

Vänner

Konstigt det där hur olika det är och blir med skillnaden mellan bekanta, vänner, kompisar och de man vet vilka de är.


Igår sprang jag på Stjärnan, en bekant som har varit min barndomsvän och som jag minns var min bästa kompis då... Kanske insåg jag igår att han aldrig vare sig har varit intresserad av eller gillat mig alls, och vad mig anbelangar så kanske det är likadant. Jag får klura på det.


För några månader sedan träffade jag min ungdomskamrat Agenten, minns ej om det var 7 eller 10 år sedan vi senast sågs. Denna gång möttes vi på en flygplats för att det hade visat sig att vi båda skulle befinna oss i samma stad. Att träffa Agenten innebar att direkt ta vid där vi senast slutade. Mycket garv blandat med allvarliga funderingar, diskussioner och egentligen bara ett enormt tryggt gillande.


Det finns fler som agenten, ni vet de där som hela livet kommer finnas till vad som än händer. Som kan sakna en men som aldrig skulle tolka eller analysera varför vi inte hörs av.


Jag har förmånen att ha några sådana; Ljusmannen, Direktörn, Rockstjärnan, Agenten, Fastighetskungen, Prinsessan, vackra fröken Trader, Mentorn, Ekonomen, Cyprioten, Kusinen, von Kluring, Perceptionisten och Last Man standing.


Förmodligen skulle de kunna vara fler och jag skall se till att de blir fler.


Ett gäng med helt fantastiskt olika och bra personer som förhoppningsvis vet att jag finns där för alltid, för jag vet att de finns för alltid.


They are all RaRe!

Inga kommentarer: