19 juni 2010

Var är min mexikanska cowboy?

Jag tror att jag var tre år och vet att vi hyrde ett hus på Åsvägen i Frösakull utanför Halmstad. Jag har fått berättat för mig att jag måste ha glömt min mexikanske plastcowboy sittandes på häst där. Han hade röd skjorta och dubbla patronbälten över bröstet och han satt på en vit springare med ett gevär i sin hand och dubbla skjutjärn i hölstret.

Mina föräldrar har berättat att det framkom den sista dagen efter vi startat vår resa utomlands att han måste ha legat kvar i huset eller trädgården någonstans. Vi glömde honom helt enkelt.

Tyvärr har jag ingen bild på den, men hoppas att denna beskrivning räcker. Om du har den så skicka den gärna till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här hävdar att han är Amerikansk medborgare och hans vita springare instämmer, då kan det inte vara han väl?
R.S

Unknown sa...

Kan inte vara han. Den som tappades bort var spansktalande med brytning på sin amerikanska. Lite som Manuel i Faelty Towers. Tack ändå! MrRaRe