26 november 2010

Beck - Advokaten

Haha. Så har jag då lyssnat på ett avsnitt till. Ja, jag menar att jag lyssnat. Det är numera mitt höga söndagskvällsnöje att ha på de oändliga avsnitten av Beck och bara ha på ljudet medan jag gör andra småvettiga saker. Varje film är oändligt lik den förra och oftast är Gunvald arg konstant. Så inte denna gången i denna filmen. Den heter Advokaten för att det är en advokat som mördas. 
Trots att jag inte ser det som hörs så känns det som om den som skrivit denna film har varit orolig att vi inte ska förstå vem mördaren är... Det är givet vid larmsamtalet då den tillfälliga flickvännen ringer...


Det som är extremt annorlunda med Advokaten är att Gunvald inte är lika arg... De har skojat till det lite... Han verkar faktiskt lite dolt förtjust i Becks dotter. De har hittat någon form av kontakt. I Advokaten har Gunvald bara ett bussigt utbrott och det mest beroende på att han för ovanlighetens skull är beordrad innetjänst för våld och är under intern utredning. Det finns även spår av att han är lite trevlig mot vissa kollegor. 


Beck han funderar och tänker medan Gunvald är mindre arg. Han skallar en kille som har en strumpa över skallen, det är allt. Alla är misstänkta och allt löser till slut. 


Undrar hur många som egentligen gillar dessa Beckisar, och då menar jag med bild och ljud.

Inga kommentarer: