12 november 2010

Restarang Le Village i Göteborg

Tänk dig att komma in på en enormt coolt och smakfullt inredd restaurang i två plan med en antikaffär bredvid. Jag hade inte varit där sedan du som kund kunde handla allt inne i restaurangen på notan och de bara fyllde på från antikaffären. Jag förstod inte denna gången om det fortfarande fungerar likadant.

Som sagt, enormt cool inredning. Demonstranten hade sagt till mig innan att det var suverän mat, coolt ställe och dålig service.

Jag lyssnade men hade aldrig kunnat föreställa mig att dålig service betydde alla synnymer jag kan komma på till dålig och att det var allt utom service. Kändes som om Samhall skulle kunna lyfta denna restaurang med vem som. Inget ont om Samhall, bara om de som jag förmodar var anställda på Le Village.

Dessutom stämde det att maten var god. Inget wow men gott och vällagat. Dessutom är det trevligt för mig att besöka förorterna till Little Village. Le Village ligger på Nordhemsgatan 22-24 i Little Village. Helt klart värt ett besök av tre anledningar: Coolt ställe, god och ok mat samt den helt unikt ointresserade personalen.

Gå dit! Här har du länken.

Inga kommentarer: