Hela tanken med nyhetsbrev och updates via mail må ha varit och är mycket god. Det bygger på att du kommer in någonstans online och erbjuds möjligheten att prenumerera på nyheter från det varumärke du landat på. Men hur många av dem läser du alltid? Hur många av alla du prenumererat på eller prenumererar på nu kastar du dig över och lusläser?
Problemen är flera saker. Varumärken som skickar dem vill väldigt gärna berätta om sig själva och hur förträffliga de är. Innehållet handlar enbart om dem, deras produkter eller tjänster samt deras varumärke. Segmenteringen är som vanligt så totalt brutto som något kan vara. Känslan och försöken till nyfiket intresse på mottagaren är klent, om jag är snäll och generell.
Vilka nyhetsmail läser du alltid när de kommer?
4 kommentarer:
Air France, Fender, PGS, Nikon, Gretsch(fast varför begriper jag inte) Katja, Suzanne, Hellas och förstås....Coton Doux!
R.S
och... Ledins veckobrev???
Mysgubben med mjölkmustasch och skånsk dialekt??
Som jag tiggt och bett, men det kommer inga brev:(
R.S
Säkert på g, han känner alla och har gjort mycket mer än någon annan inser. Och han är enormt positiv och glad!
Skicka en kommentar