22 juli 2011

Konsthallen i Hishult

Vi hade födelsedagsmiddag för Min Lilla en lördag mitt i juli. På tisdagen under veckan innan lördagen så fyllde hon jämnt, presenten blev en middag på Hishults Konsthall i skogarna utanför Laholm.
Detta är en plats som du absolut ska besöka nästa gång du har vägarna förbi Laholm eller finns i närheten. en fantastisk konsthall med konstverk och skulpturer på fälten framför och i den vackra sluttande trädgården bakom. Kjell-Åke som driver den är dessutom en mycket behaglig ägare, kännare och person. 

Detta var mitt första besök. Min Kompis och Min Lilla har pratat om det i massor av år. Som jag minns det så hittade de hit genom att Min Lilla var sugen på att köpa en tavla av en okänd konstnär, som hon hon sett på en utställning i Little Village för många år sedan. Min Kompis ville inte köpa den, han höll helt enkelt inte med om dess skönhet. Hur som haver så ledde den konstnären dem till att söka sig till Hishults Konsthall eftersom det fanns en utställning med samma konstnär där senare men i närtid efter de pratat om den första tavlan.

När vi nu var där för att fira Min Lilla så visade det sig att det var samma konstnär som hade utställning nu, den idag väl kände Björn Wessman.   
Hishilt konstgård hittar du online här. Åk dit, för böveln!


Ps. Jag har inte köpt tavlan på bilden men ett par stolar till Min Lilla blev det, jag återkommer med ett litet inlägg om stolarna.

Inga kommentarer: