20 april 2009

Betnér - För magmusklernas skull


För några dagar sedan var Stylisten, Fixaren, Prinsessan och MrRaRe på Stand Up. Det var fyra stycken ”stå-uppare” som körde med Magnus Betnér i spetsen. Det var en jag ej minns namnet på, Niklas Andersson från Göteborg, en morbid och fantastsikt rolig norrman samt då Betnér.

Alla fyra lyckades hålla sig på en fantastiskt bra nivå och med Betnér i en klass för sig själv. Han lyckas t.o.m. hålla under bältet skämten på en nivå med stil och hela tiden med en allvarlig koppling. Jag tycker att han är helt briljant och varje chans jag kommer få att titta på honom framåt kommer jag ta. Har inte skrattat så här mycket sedan jag var på Anonyma Komikers Sällskap i Stockholm i december. Det var väl värt träningsverken i magen morgonen efter.
Ett tips till dig år att spana in alla kortissar med Betnér som ligger på YouTube.

Inga kommentarer: