21 april 2009

Tvåkanten i Göteborg

Ibland kommer det en recension på restauranger efter jag besökt dem. Onsdagskväll på Tvåkanten i Göteborg. Vi (Stylisten, Fixaren, Prinsessan och jag) var hungriga, hade bråttom till nästa grej och valde Tvåkanten för att den låg nära dit vi skulle sedan. Dessutom valde vi Tvåkanten för att det är en restaurang med mycket gott rykte. Vi beställde det som skulle vara det bästa köttet på en kossa, som sades vara hängmörat och allt vad de nu sade.

Att jag för en gångs skulle ej åt någon efterrätt, och det gör jag alltid, hänger ihop med att det nog var det sämsta jag har ätit på mycket länge. Jag kommer inte gå dit igen.

Som toppen på den urusla maten frågade de ej hur det smakade men däremot om det gick bra...

Jag hoppas att vi hade otur, och att det goda ryktet jag alltid hört om Tvåkanten är korrekt.

Jag kommer dock ej ta reda på om det goda ryktet Tvåkanten har är rätt. Lycka till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, ett ställe som har ett helt felaktigt rykte. Trötta!

Anonym sa...

Vi var där på lunchen den 1 oktober och vi var missnöjda med både kött- och fiskrätten. På gränsen till oätligt!

Anonym sa...

Har den verkligen bra rykte fortfarande. Det är dålig service och dålig mat så det sjuder om det.

Anonym sa...

Skitställe med helt felsktigt rykte dom säger att det är en fin restaurang med bra mat. Skitställe!