09 mars 2009

Kompisen dansar inte

Om du har åldern inne för att minnas så kanske du tror att denna rubriken kommer att hylla den gamla klassikern med Kai Martin & Stick!. Så är det inte. Detta handlar om att jag har en vän som heter Kompisen, en mycket annorlunda person som jag sätter enormt värde på. Han har ett antal olika sidor han verkar kunna ta fram lite hur och när han har lust. Om du frågar alla som tror att de känner honom väl om han dansar så kommer de svara att han aldrig dansar. Jag vet att några av dem sagt att han ej har rytm, några andra har sagt att han helt enkelt dansar dåligt och vill spela macho, svår eller viktig. Dock var vi för ett antal år sedan ett gäng vänner på semester och Kompisen var med. På denna resa vi två ute med några tjejer vi träffat på ett ställe på kvällen. Det är så jag vet att Kompisen är en enormt bra dansare, han fick en hel nattklubb att stanna av. Jag frågade Kompisen på stranden nästa dag varför han aldrig visar det hemma i avlånga landet. Han svarade att man skall vara på rätt plats också, och log. Alla hans vänner har rätt, han dansar aldrig. Åtminstone inte i avlånga landet.

Inga kommentarer: