13 mars 2009

Prata väder

Vad är det för väder? En oerhört in-tränad fråga och ett alldeles för vanligt ämne i alla möjliga och icke relevanta sammanhang. Jag tror att det skulle ge mer att alla tränade upp sig på att vara intresserade av andra saker än det de ej kan påverka. Men, men…
Nu är ju ämnet just vädret och de som gissar det och jag har ett förslag till upprop. Du och dina andra ”vädersamtalsintresserade” gelikar borde kräva analys och utvärdering av estimerade resultat och dess påverkan. För du vet att det är du som betalar deras lön och därmed är en av meteorologernas kunder och deras arbetsgivare? Och i min värld är det så att kunder och arbetsgivare kan ställa ganska höga krav på leverantörer och kollegor. Hur är det i din? Skapa ett upprop för att ställa högre krav på väderprognoserna.

1 kommentar:

Anonym sa...

HATAR VÄDER...om det inte ÄR BRA!!!
SHUT UP om ni inte har något kul att komma med era tivoloartister aka carnies!.....skulle jag ha fått behålla jobbet om jag hade sagt....- imorgon blir det ett riktigt fint väbalanserat avtal, det svär jag vid för jag har expertiskunskap..., nä...äsch, det smög in ett lågtryck från baltikum så det blev hagel medelst driv-is och total nedläggning av västra Sveriges bilproduktion....pga av moln faktiskt!!!!
NÄ!!! Ut med TV profeterna och in med några sköna jokrar från Bar Blue som får säga vad dom tycker det ska bli för väder imorgon istället:)
PowerPete