17 september 2010

Jag skulle verkligen rösta denna gången...

Jag hade ju bestämt mig för debut och premiär. Jag skulle verkligen rösta denna gången.
Jag har gett det en chans genom att läsa igenom samtliga partiers program och förslag och jag har kollat nästan samtliga potentiella riksdagsledamöters cv eller bakgrund. På toppen av det har jag varit runt i allas valstugor och ställt en och samma fråga.

Jag har gått valstugorna och sagt att jag är förstagångsväljare och att jag vill att de med en mening förklarar varför jag ska rösta på dem. Antingen så har de bara frågor eller så har mina potentiella chefer haft extrem otur med att det varit fel folk i valstugorna dessa dagar.

Jag har faktiskt ansträngt mig genom att titta på TV i de så kallade debatterna.

Det enda som blivit riktigt tydligt är att de och deras rådgivare är än sämre förberedda och mindre imponerande än jag kunde inbillat mig.  

Kan hända att jag bestämmer mig för att göra min medborgerliga plikt och går och röstar innan söndag för första gången i mitt liv. Sannolikheten att denna delen av normaliseringsprojektet faktiskt inte blir av för att det jag tyckt tidigare fortfarande är det jag tycker.

Jag tycker att det är fel system när de som ska väljas av oss som våra chefer och beslutsfattare tycker att de tillhör en annan värld än de som röstar och att det är vi som inte förstår deras värld. Svårt för mig att hålla med och acceptera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går stenhårt på utseende!
Inga stilpoäng, ingen röst!
R.S

Anonym sa...

Du kommer aldrig rösta min vän, det kommer aldrig ske. Så normal kommer du aldrig vilja vara... Var bara tvungen att skriva en kommentar till.

Jocke