07 december 2008

Vart tog den enda som kunde sjunga vägen?

Sitter och skriver med TVn på och förstår att det är tre-fyra stycken kvar i skrikarprogrammet där vi skall få fram en kändis en gång om året för att skapa en "stjärna" som skall kunna sjunga halvdant i alla möjliga genrer.


Men vart tog den unga tjejen med den färdiga rösten, sina egna skrivna låtar, gitarren och den grymma karisman vägen?


Enligt Rockstjärnan var hon för färdig och därmed ej tillräckligt folklig för programmet.


Aha, då förstår jag...not. Tror att du hette Anna, Du är RaRe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Korrigering! Färdig= ja (för sin ringa ålder)!
Inte tillräckligt folklig, njaaaaa!
Jag tror att det jag uppfattade som personlig integritet hos den tjejen inte passade programformen bättre än foten i handsken:)
Gladiatorer, om för all del sjungande sådana, är en bra jämförelse för att kunna kunna förstå att blodsmak i munnen bör infinna sig vid hejandet på de arma marionettliknande artistadepterna. Folkligt, jajamensan, få tjejen med den djupa timbren i rösten att sjunga en välbekant Cindy Lauper låt för att höra hur "olikt" det är orginalet! Kul ide', och så avslöjande när hon faktiskt inte kunde härma tillräckligt bra för att bli IDOL;)
Man måste vara mångsidig för att kunna bli IDOL, tänker kanske nån?
Japp, se bara på Bob Dylan, Leonard Cohen för all del, släng in Lundell där åxo och konstatera hur bra som skulle kunna härma en "riktig" idol...säg, Michael Bolton eller Kenny G:)
Fräsch programide'? Är det ingen som minns det motsvarande programmet när det skulle sättas ihop ett Hårdrockband av bla Mickey Dee och Anders Tegner...det var skoj det:)...Mmmmm, Tribal Ink, tror jag minsann vinnarna hette! Tungt namn i branschen efter den expertpanelens ränksmiderier.
I övrigt tycker jag musik är överskattat som idrott, tacka vet jag innebandy, det är där dom riktigt stora IDOLerna finns;)
RS

Unknown sa...

RS has spoken!