26 mars 2010

Reeperbahn återförenas x 6 + 2?

Idag kom världsnyheten att Reeperbahn skall återförenas för sex stycken spelningar i augusti 2010. På samma sex endagsfestivaler spelar även Jakob Hellman och Alphaville att vara med lite i skymundan av Reeperbahn. Reeperbahn, med Olle Ljungström i spetsen, har inte stått på scen tillsammans sedan 1986, men kommer nu vara med på de sex endagsfestivalerna som går unde rnamnet Forever Young.

På festivalerna är som sagt även - Jakob Hellman, med. Som ett sista komplement kommer även gamla snälla tyska synthpopgruppen Alphaville, som på mitten av 80-talet låg bakom hits som "Forever young", "Big in Japan" och "Sounds like a melody".
Forever Young arrangeras av bland andra TV 4-gruppen, Expressen och musikbolaget Talent and Brands.
Turnéplanen är:
6/8 Linköping
7/8 Varberg
13/8 Eskilstuna
14/8 Helsingborg
20/8 Gävle
21/8 Kalmar
Jag skulle gärna se varenda spelning med Reeprbahn med tanke på att Olle eller någon annan har lyckats  övertala medlemmarna i denna briljanta grupp. Det enda negativa jag ser är att de valt en del orter där det även när det begav sig var ganska få fans. Rockstjärnan skrev till mig idag att det i vissa av dessa städer under deras storhetstid kanske bara fanns 12 fans i en del av de beslutade städerna. Jag tror att Olle och Reeperbahn är mest populära i Göteborg. Kanske är en bra idé att peta in en spelning i Little Village och en i Stockholm?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett Måste, Sthlm Och GbG!!!
Annars slutar jag titta på Tv4 reklam!!!
R.S

Anonym sa...

Att ta med Industristaden och El Stokholmo är en förutsättning om det skall bli allsång på riktigt. Bara att boka in + 2.

RR

Anonym sa...

Fan vad kul. Någon av dessa skall jag se. Skall vi ta Helsingborg?

Lasse

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Unknown sa...

De kommer och skall beordras till Stockholm och Göteborg.

MrRaRe

Anonym sa...

Helt underbart! Vilken nyhet!