03 juli 2009

Kanske slut på överdrifterna?

Vad skönt det skulle vara om vi kunde sluta att prata om dem som allena rådande förebild ett tag nu. Hur magisk jag än kan gilla att vara gällande vissa saker så tror jag att länder skall lugna sig med att skaffa förebilder som härskar.
Förra året var Man United enormt imponerande. Jag såg nästan varenda match de spelat. Nu har alla varit helt betagna av Barca. Inte jag, och det beror på att jag har sett nästan varenda match de spelat.

Nu har alla även varit imponerade av det spanska landslaget i fotboll. Jag anser att de varit duktiga. Nu hade de sin viktigaste match sedan den senaste mästerskapsfinalen. De kunde skriva världsrekord efter den, då förlorar de mot DeStora.

När Sverige var bäst i världen i tennis tog andra länder en del av det bästa Sverige gjorde och kombinerade med det de upplevde var sina styrkor. De blev alla bättre. Sverige blev sämre.

Inga kommentarer: