14 juni 2010

Prag

Jag kan konstatera att Prag har enormt vackra hus och att Prag generellt är en fantastiskt vacker stad. Maten och restauranglokalerna är mycket väl värda ett besök i staden. Prag är dessutom en av de här städerna som är noga med att allt värt ljuset skall belysas på kvällar och nätter.

Det som förvånade mig är hur oerhört lite saker som gjorde mig sugen att handla samt att många av servicepersonerna inte är speciellt trevliga. Det krävdes ett visst skådespel för att få den service som skall vara standard vart man än kommer i världen.
Precis som i alla andra lite större städer i världen så är det ingen idé att gå på turistgatorna ur något perspektiv. Det är precis som överallt annars att mat och dryck är dyrare och det som alla försöker sälja är skit. Fixaren hittade en scarf till Stylisten och jag hittade ett halsband som var annorlunda. Dessutom handlade vi alla lite tvålar och annat. Just det, Branson hittade en kattväska och ett par coola armyväskor.
Mitt omdöme om Prag är att detta är en stad att åka till nästan oavsett ändamål och sällskap. Bo dessutom gärna på svenskägda Residezia Lundborg. Kalasläge, trevlig personal och snyggt. Vi hyrde top floor, 140 kvm lägenhet.

Inga kommentarer: