07 januari 2011

Vart är arenaidrott på väg?

Det var bara ett kort tag sedan som jag satt på en herrmiddag och försökte förklara att det inte var mycket bråk och hulganism på svenska fotbollsarenor. Jag exemplifierade det genom att ta som exempel att det inte varit något allvarligt tillbud inne på Little Village's fotbollsarenor sedan en del av en grupp sk. AIK:are stormade GAIS klack för ett gäng år sedan. Efter det har det endast varit några interna gruff i de egna klackarna hos Djurgårdens bortasupportrar och något mellan omoderna populister. Resten har hänt utanför arenorna. Mothugg kom då från vänner som sade att det aldrig hände något inom hockeyn och jag svarade då att det är mer problem inne på arenorna i hockey och på alla fotbolls- och hockeymatcher i Stora Staden generellt.


Så vart är då Avlånga Landets arenaidrott på väg?  Frågar du mig så har sporterna olika typer av problem, det enda de har gemensamt är att det är för dyrt och att jag inte är säker på att det kommer fler och tittar om det blir billigare. Vad tror du?

Inga kommentarer: