17 maj 2011

Alla jobbar mycket och är trötta

Det pratas mycket om hur mycket den eller de jobbar. Och hur bra eller dåligt det ska vara för någon att göra si eller så. En del människor säger att de är slitna och trötta.


Jag går ju runt och tror att livet är roligt och att vi alla inte gör saker som vi mår dåligt av och att göra och att alla saker vi gör känns som de saker vi vill göra. Jag har ju inga barn så jag kan inte avgöra om det känns som ett jobb eller ett arbete eller om det är självklart att det är självvalt. Några jag träffar då och de ger mig ibland en känsla av att de varken tycker jobbet är kul och att familjen känns som ett jobb. Jag tror att de som känner så, med ganska små justeringar, kan ändra om och hamna i ett mer aktivt läge.


Några förslag kan vara:


byt jobb


byt inställning


lägg kraft på det du kan påverka


ta ansvar och se tydligt på saker


ändra inställning till jobbet och familjen


kör på och var medveten om att du gjort ett aktivt val

3 kommentarer:

Anonym sa...

Överfokus på jobb/familjtröttisar nu...ett jobb är ett jobb och är du arbetslös eller får chansen att syssla på heltid med din hobby....så blir det åxo ett jobb! Vilket som, det är det bara ett sätt att försök förhäva sig att pipa och gnälla om...för lite/för mycket/ för ostimulerande/ för tråkigt....och för all del...-det är en supersucce'....allt handlar ändå om att sätta sig i bättre dager! Stackars dig som är så duktig....du borde ha det bättre är så... alt. Otroligt att det går så bra, han måste fiffla med skatten.....
Jobba är något vi gör....i olika former, sätt punkt där!
Det blir inte sämre, utan att bli bättre och det blir definitivt inte bättre utan att bli sämre.....på något vis och håll!
Deal with it eller ta skydd i nån sekt!

Vädret därimot skulle vi kunna ta en rejäl diskussion om, för det är ensidigt trasigt och havererat....och kryar det på sig så slår naturligtvis väderStasi (SMHI) till och gör det sämre....på något vis....där har vi något att enas kring!!!
R.S

Unknown sa...

Av den ansenliga mängd besökare som ärar mig med sin a besök så är du beundransvärd värre kära R.S. Har alltid tid och prioritet för en kommentar av det längre och mer välsnickrade slaget... TACK!

MrRaRe

Unknown sa...

Och, förlåt, jag återkommer om vädret!!! Ska kontakta Den Vackra och höra om hon kan lägga in lite analyser om vädret på bloggen! Återkommer!!!