07 juni 2012

Lenny levererade

Jag tjatade enormt mycket här på bloggen och privat inför vår resa till Lenny's konsert i Barcelona. 


Du ska nu få reda på lite hur vi hade det. Resan var fantastiskt vilsam och trivsam och det är alltid lätt att ägna tid åt mat, kaffe och vila i Barcelona. Mer om resan och Barcelona en annan dag och på ett annat inlägg.


Lenny då? Han levererade av attan. Fixaren och Drottningen tyckte att första delan av konserten var ok och att den andra delen var grym. Själv tycker jag att allt var magiskt och fantastiskt. Men jag är också lättpåverkad. Det första jag såg när bandet kom in var Gail Ann Dorsey... Då blir konserten magisk och hela bandet som kuskar runt med Lenny var enormt bra och tight.


Det som gjorde mest intryck under hela konserten, som var 2 timmar och 40 minuter var att Lenny valde att promenera runt i hela publiken under 20 minuter samtidigt som han sjöng. Han såg helt enkelt till att alla skulle känna att de hade varit nära honom. Och i ett snack på scenen så visade han ödmjuk respekt genom att framföra sitt och sina musikers tack för att vi möjliggjorde deras liv på scen. Tydlig respekt för att alla hade lagt pengar i tuffa tider och hälsosamt öppen med att han och de som musiker behöver spelningar live för att tjäna pengar. 


Var många år sedan jag såg Lenny senast och får du chansen att se en spelning innan oktober så gå dit. Även om det är i Kaninparken eller på Allsångsstället... eller vad det heter.  

Inga kommentarer: