25 juli 2012

Det kan bli värre efter Allsång

Vi satt och åt en fantastisk middag på altanen i kvällssolen i Paradiset. Efter middagen ville Min Lilla se på Allsång på Skansen. Jag tog fram plattan och läste mer eller mindre intressanta saker om Allsvenskan, GAIS, världen, online och annat. Jag gjorde allt för att stänga ute den urusla så kallade underhållningen. Och stilla så tänkte jag att det inte kunde bli värre och att det säkert snart var slut. Och snart var det slut, trodde jag...

Då hände det. Det sämsta vi har i Avlånga Landet klev upp på scenen och bara påannonseringen skrämde slag på mig, de hade grävt upp Clabbe för detta ändamål. Sedan började den falske och folkkäre fjanten pratsjunga... Jag sa till Min Lilla att jag skulle ta en kvällspromenad och ett kvällsdopp och njuta av det riktiga Sverige och den riktiga sommaren, inte tillägna något till denna självgoda fjanten.

Inga kommentarer: