17 juli 2012

Spindelmannen

Nu finns det tydligen en ny rulle med en ny Spindelman som har haft premiär. Denna ska, enligt de jag pratat med, vara riktigt bra.


Finns det någon comic som börjat som strip eller tecknad serie som blivit bättre av att bli verklig film, inte tecknad film?
Min personliga favorit Modesty Blaise blev ingen hit, och hon är fantastisk som comic. Nå, vet du någon eller något exempel?

Den enda jag kan komma att tänka på är den gamla Janne Långben, men då är det tecknat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att min favorit Red Bee och hans hjälpredor kan bli "huge", om Hollywood inte snålar på stålarna utan förlägger den till Götgatsbacken/Sthlm!
Snart på en bio nära dig?
R.S
ps. här är en länk till honom OCH mina andrahandsval! http://www.smashinglists.com/10-super-lame-comic-book-super-heroes/
.ds

Unknown sa...

Oj, de kan alla bli gigantiska, tack för att du delade med dig!!!

Kommer lägga upp en av dem per dag för att alla andra läsare ska få insyn. TACK!!!


MR