29 augusti 2012

Vissa saker är lätt...

Det är lika enkelt som i rubriken, vissa saker är lätt. T.ex. Det enkla faktumet att jag är enormt duktig i köket. Det är ett intresse i mitt liv skulle kunna vara det största intresset jag har.

Det hade kunnat vara det största om det hade innehållit någon som helst utmaning för mig, men jag är så enormt begåvad och har så naturlig fallenhet att utmaningen inte finns där alls.

För att trigga igång så brukar jag bland annat bjuda hem vänner och när de kommer får de först bestämma vilken förrät de vill ha var och en, och jag bara fixar det oavsett vad de väljer. Efter förrätten kör jag samma process med varmrätt och efterrätt. Det har aldrig ens varit nära att jag går igång, jag bara lagar till det och sedan smakar det alltid bättre än bäst. Mina matgäster säger alltid att detta är det bästa de ätit någonsin. För mig är det enkelt, jag bara rör ihop lite grejer, fixar och diskar.

Vissa kvällar kan jag ta det lite längre, de kan välja vilket land de vill och jag lagar nationalrätten med förbundna ögon, fast det kan jag berätta om en annan gång.

Vissa saker är lätt

PS. Om du undrar hur jag kan ha alla råvaror hemma för att lösa alla rätter... så lura på den du!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Luringen var för lätt, du bara HAR det...alla råvaror alltså! Hepp!
Jag har en riktig utmaning till nästa middag....Krepplackistaan, nationalrätten är???
R.S

Unknown sa...

Jag bara HAR det, helt rätt

Lätt en fin mix mellan Polen'ta och Pankreas lätt dopad med isländsk lättmjök samt sockervispad Hotshot


Antonio

Anonym sa...

Det är magiiii! Hur kan du veta det? Det var ju ett hittepåland, men du visste ändå vad nationalrätten var!?!?
Magiskt;)
R.S

Unknown sa...

Hej R.S! Det är inte magi...!!! Det är en extrem kompetens och kunskap. Detta är ett av de nya länderna som vi kommer släppa under året. Så lite fusk var det, är ju inte helt beslutat på detaljnivå var det ska ligga och så. Fast det är på ett konceptuellt stadie...


Antonio

Anonym sa...

Fantastiska nyheter, va glad jag blir! Jag tycker det kan ligga på Grekland, just PÅ Grekland;)
R.S

Unknown sa...

Lugna dig, hetsa mig inte...!!!