17 oktober 2012

Nytt som gammalt

Jag undrar vad min fina farmor skulle säga om hon kom hem till The Enormous Wardrobe och kunde smyga runt... Farmor var ju person jag verkligen lyssnade på och som var så enormt försiktig och noga med det hon ägde, hade och använde.

Om det var möjligt hade jag önskat att hon kunde komma förbi och reflektera lite.

Hon hade kunnat säga vad hon tycker om att jag köper saker som är nya grejer som ser gamla ut. Hon hade börjat skura allt porslin som om det vore det dyraste i världen... Vika plastpåsar och påsar och stoppa i skåp... Och så hade jag fått träffa Emilia, som jag allt oftare saknar allt mer...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns musik till detta "I wish you were here";)
R.S

Unknown sa...

Japp, och denna dagen var det verkligen så att det föll på mig att jag saknade farmor och Min Kompis... Så det får bli idag som de fina minnena av de två mest skärpta personerna jag känt får toner satta till de goga minnena och tankarna... i form av längtan... TACK!