11 november 2012

Robert Levine's Free Ride

Blev att jag plockade fram denna idag när jag knallade runt i The Nissan Penthouse. jag har läst fram och baksidan otaliga gånger och aldrig haft lust. dels för att det är en de sista pappersböckerna jag köpte och dels för att den inte lockat. nu är det dock dags Robert Levine's Free Ride- How the internet is destroying the culture business and how the culture business can fight back.

Vi får se vad jag tycker när jag skriver nytt inlägg om den här nästa gång.

Robert Levine är ju ytterligare en journalist som reagerat på om allt ska vara gratis online och hur det i så fall ska fungera för att bygga en hållbar marknadsekonomi för företag, förlag och konstnärer.

Jag är skeptisk, får se!

1 kommentar:

Unknown sa...

Maestro,

Din magkänsla har helt och hållet rätt: Freeride är en skitbok och lite "gammal". Ut och ta en promenad på stranden istället:) Puss L (a.k.a. NPOA)