23 september 2010

Minnenas Television - Här kommer Bod

Minns ni Bod? Minns ni melodin? Bod umgicks och levde med Konstapel Koppar, Bonden Kornström och Postmästare Frank. 

Satt på en flygplats för några dagar sedan och när en kille passerade förbi märkte jag att jag nynnande på melodin till Här kommer Bod. Kan ha haft med hans utseende eller med hans gångstil att göra, inte vet jag...

Detta var ett barnprogram som fanns när jag var liten och kanalerna två, och jag erkänner villigt att jag nog glömt de flesta programmen. Så denna dag på flygplatsen, och utan förvarning, dök Bod och hans vänner upp i mitt minne.  

Jag har googlat efter lite svenska klipp. Just nu får du hålla tillgodo med ett engelskt avsnitt av klassisk Bod-kapacitet. I detta klipp, en riktigt klassisk episod, står de och väntar på Bods äpple som tycks bryta mot tyngdlagen. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken klassiker som du ser till att den kommer ur garderoben!!!!!

Här kommer Bod! Vet inte hur jag tyckte att den var då, men den sitter där mitt inne bland minnena!

Gjorde att jag letade efter Tårtan och Drutten & Gena direkt.

Johan

Anonym sa...

Jag får lägga till Herr Pan Tau, med sitt magiska plommonstop som gjorde honom liten som en "Action man/ GI. Joe" och mina personliga favoriter Patrik och Puttrick!!! Stor succé! Tror bägge var Tjeckiska? Är jag med er, eller har åldern tagit ut sin rätt;)
R.S


ps. konstaterar att jag inte gjorde något försök till rabiat utfall mot...något, så då lämnar jag er med en enkel slutsumma på minst 57600000 kr i grundlön till 20 frifräsare i Riksdagen sett utan social avgifter, Storstadsboende, "parlamentariska utgifter"/ se taxi och representation samt massage för sönderHailade axlar, utslaget på 4 år är det peanuts, sooo well spent money....honey! Nu blir det iallafall "drag under galoscherna"...igen! ds

Anonym sa...

Själv går jag ofta och visslar på just den melodin.
TV-serien var kult när jag gick på gymnasiet.
Fem myror gick som julkalender ungefär samtidigt om jag mins rätt.

Håkan