26 november 2012

Time takes a cigarette


Alla män som Min Lilla känner börjar trappa av. Nästan alla av dem har bland annat lungcancer när de dör. De hade kanske dött ändå, men det känns fruktansvärt onödigt om en sån enorm mängd av män som sitter med sådan enorm erfarenhet och kunskap har förkortat tiden vi andra får umgås med dem genom att röka.

Och samtidigt som jag konstaterar det så tänker jag att jag förstår dem, för jag tyckte förr och fortfarande att det finns många som såväl passar som ser coola ut när de röker.

En av de få sakerna som jag saknade efter några av mina före detta är deras morgoncigg till kaffet och det narkotiska i blicken på dem när de sög in den första röken på morgonen. När de gjorde det så fanns det aldrig ett uns av tvivel att beroendet var viktigare än relationen...

Inga kommentarer: