05 augusti 2013

Arrangerat och slumpen

Hur än dina erfarenheter ser ut av att ta kort, så kan jag garantera att stapeln på bilden ej är arrangerad. Bilden tog jag med min iPad när vi satt och pratade en sen eftermiddag eller tidig kväll, plötsligt fanns "stapeln" bara där. Och detta inlägget handlar ej om bilden, bilden är bara en symbolik för texten.
Ibland kan det vara så att vi tror att vi styr allt. Och delvis är det så. 

Vi styr ju alla saker vi kan påverka och springer därmed även in i de vi inte kan påverka.

Det finns ingenting som känns genomtänkt, men massor har tänkts.

Det finns ingenting som visar något annat än att det är som om det vore arrangerat.

För mig något helt oöverträffat.

För mig är detta fyllt av insikter.

Vi ska vårda detta med hjälp av tydlighet.

Låt oss kalla det arrangerat av slumpen.

Det gör det mer spännande.

Inga kommentarer: