26 december 2008

Jämlikhet

Någonstans på vägen har det blivit snett. Någonstans på vägen har det blivit missförstånd och missuppfattningar. Anledningen att jag alltid håller upp dörren för kvinnor och släpper dem före är för att jag gillar det. Anledningen att jag alltid betalar om jag äter själv med en kvinna eller en tjej är för att jag tycker att det är trevligt. Anledningen att det är roligare att köpa presenter till tjejer och kvinnor är för att de tycker om det mer.

Jag vet inte vem det är ett underbetyg till när jag håller upp en dörr och hon säger "Ojojoj, detta är man inte van vid..." Jag tycker personligen att det bara är att gå in genom dörren och möjligen på sin höjd nicka eller om man är ovan le.

Om jag bara skriver på denna nivån här så kanske det räcker för att någon tänker efter, kille som tjej. Och om du har en mamma eller en pappa som har lärt dig något annat än att ovan är trevligt och bra så kanske du skall fråga dem varför de säger så. Varför de säger att du skall kunna betala för dig själv, ej ta emot saker eller artighet, att det kommer krävas saker tillbaka etc.

Om du någonsin åker till ett kultiverat land så kommer du att möta människor som faktiskt bara är artiga för att de njuter av det.

En annan gång kan jag skriva lite om mina åsikter om män som ej får sin flicka eller kvinna att kännas sig som en Prinsessa med jämna mellanrum...de inser sällan att det bara är praktiska orsaker som gör att han har henne kvar...

Ledsen grabbar, men alla tjejer och kvinnor gillar filmen Pretty Woman.

Inga kommentarer: