12 februari 2009

Får jag följa med och faxa?

För ett par år sedan skulle jag göra något mycket ovanligt på kontoret. Jag skulle skicka ett fax. Det är numera endast tyska och amerikanske kunder som vill ha vissa dokument, som bekräftelser och annat, skickade per fax. Vi har en ganska snygg fax och uppenbarligen ett ut- och ingående lina. Jag vet ej numret och det finns ej med på vare sig footers eller business cards. När denna kund hade bett mig att faxa ett avtal stegade jag bort till faxen med en känsla av att vara förföljd. Italienskan, min kollega, följde tätt efter mig som ett plåster och jag stannade och frågade vad det var. Hon frågade: "Får jag se på när du faxar, jag har nämligen aldrig vare sig sett hur det går till eller gjort det själv?" Hon tittade på när jag lade pappret upp- och ned, bakåfram eller vad det nu är man gör, faxen pep några gånger och pappret gick iväg. Italienskan sade: "Varför scannar du ej in dokumentet och mailar det?".

1 kommentar:

Anonym sa...

Chianti, pasta, Colluseum, akvedukter...skomakare bliv vid din läst! Se och lär...Il Swedese faxar!
Skrattfeber!
:)
P.F
:>D