12 april 2009

Kan alla se till att det ändras?

Nu är det bara ett blandmästerskap i alperna kvar och kanske några bilder från Kanada och US. Sedan är det över för denna gången. Sedan är det säkert snart dags igen efter sommaren. Tänk om de sunda tiderna kunde göra att det inte fanns pengar att starta skiten i höst igen. Tänk om det kunde vara slut med den där så kallade matchlunken där spelarna hänvisar till att det är "en dag på jobbet". Jag kan för allt i världen ej förstå varför Elitserien inte kan ha den frenesi och intensitet som den har under det faktiskt underhållande slutspelet. Förstår ej hur de som går på matcherna i grundspelet tänker. Skärpning! Flera har frågat mig varför jag dissar hockeyn. Jag dissar ej hockeyn när de tar i. Jag dissar det jag hänvisar till ovan och vill se skillnad. Sport är rättvist, det finns bara höga löner när någon är beredd att betala för det. Tydligen tycker en massa svenska barnfamiljer att grundspelet är ok. Det tycker inte jag. Basta!

Inga kommentarer: