21 oktober 2009

En del kärlek kvar

Satt på ett X2000 mellan Sveriges två små storstäder. Satt och arbetade mest hela vägen. Framförallt satt jag och lyssnade på blandad kompott av Guns N' Roses samtliga plattor.

Erkänner villigt att det på de första plattorna, fram till och med, The Spaghetti Incident, finns massor av mumma.

Det blev en speciell och långvarig relation med Guns trots allt. Låtarna och soundet har hållit mycket längre än vad jag trodde då de kom. Blir helt enkelt grymt sugen på att lyssna på dem emellanåt. Hade du frågat mig för 15 år sedan så trodde jag nog inte att jag skulle ha dem rullande i öronen 2009 och gilla det.

Finns helt enkelt en del kärlek kvar till dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

MrRaRe gillar Guns. Surprise for me...
Trodde du hade fastnat alldeles i Your David Bowie...
Henrik

Unknown sa...

Jag fastnar aldrig. Bra att ha rätt saker att styra efter är en annan sak:)