22 oktober 2009

Lite komiskt

Skriver med jämna mellanrum om hotell och det kanske har sin förklaring. Jag bokar dem och har dem som en av de fasta punkterna i tillvaron.

Det som är lite komiskt är att jag tror att jag aldrig någonsin har varit i ett hotellrum mer än 6 timmar.

För några dagar sedan anlände jag till en stad. Hade i omgångar jobbat hela resan för att förbereda nästa dag. En inte helt ovanlig situation.

Jag kom till ett av mina favorithotell vid midnatt och satte mig och jobbade på. Klockan blev säkert 2.30 innan jag var klar. Sedan kröp jag ned i en fantastiskt skön säng i ett fantastiskt rum. Klockan 5.45 blåstes det revelj och 6.15 hoppade jag in i en taxi för vidare befordran till utlovad destination.

Jag tycker allt att det är lite komiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det som är komiskt är du. När sover du överhuvudtaget människa!

:) Henrik

The Truckdriver sa...

Han sover när han får lunginflammation ungefär två gånger om året...

Unknown sa...

That's about it:)