16 december 2009

Länge sedan

Har gått en tid sedan jag fick chansen och tog mig tiden att träffa några av de riktigt trogna, de där som det nästan tycks att det är omöjligt att förlora kontakten med. De där som jag varit med om det mesta med. Några av de där som det känns äkta med. Några av de där det bara tar vid där vi senast slutade.
I lördags hittade äntligen jag och Ambition en tid att ses. Ambition och hans familj var några av de där som bestått eldproven, de där konstiga grejerna som det går att råka ut för, när det går att upptäcka massor av det mesta med de flesta. Men där sann vänskap är det stora beviset. Vi hann med en helig fika på Handelshuset och deras fik samt ett skönt besök hos Stylisten. Ambition är helt enkelt One of the few med sin imponerande skärpa och sin fantastiska ambition. Därav smeknamnet. Jag kommer träffa Ambiton med Eleganten, Strumpan, NSK med flera på fredag.

Ett par dagar senare var det dags för en middag med Direktören. Direktören är även han en vän för livet. Jag storgillar verkligen Direktören. Som jag fattar det har vi alltid haft en öppen, rak och kul kamratskap. Direktören skall tydligen vandra vidare i yrkeslivet. Jag beundrar hans mod i jobbyten. Hoppas att v i ser till att ses snart igen. Passande nog gled Italienaren förbi vårt ståbord på Caleo ett par gånger. Direktören stod för kvällen vilket mellan hedersmän brukar borga för ytterligare en kväll gemensamt. Vi skall gemensamt se till att det blir snart.
Någon gång i livet skall jag ta alla dessa fantastiska och riktiga vänner på en njutarresa någonstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

MrRaRe! När skall jag få gå med någonstans:)
Fresterskan