18 juli 2010

Daniel Espinosa

Satt och åt frukost idag i morgonsolen i Paradiset och hade på TV:n inomhus. Jag trodde att det var Morgonprogrammet i TV4 men det var en repris av Sommarkväll med hon som viftar hela tiden. Hon hade besök av Lasse Hallström och Lena Olin och in smög Daniel Espinosa. Blev glad av att höra hans historia och höra om hans bakgrund och hur han tänker framåt. Han sade bland annat att han hade hittat sitt näste med sin lägenhet i Hornstull, sin familj och sina fyrtio vänner. Blev nyfiken på honom som person även om jag aldrig kommer bli så nyfiken att jag vill kolla på filmatiseringen av byxsläktens bidrag till nykulturboken "Snabba cash".

Daniel ska jag ta reda på lite mer om. Enligt det han sa imorse på reprisen så är han född i Stockholm, uppvuxen utomlands, fick lite trubbel med rättvisan när han gick skolan senare i Stockholm, hamnade via stipendium på Sigtuna och gick sedan filmskola i Danmark.

Återkommer när jag tagit reda på mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Boken är skit, filmen än sämre. Känner mig sådär nyfiken på regissören Daniel... But go ahead!

Kidda