19 juli 2010

Snart inne i det

Vad fint det är här. Det spelar ingen roll vilken årstid det är, det ger mig alltid samma lugn. Idag sitter jag på alltanen och bara är. Trycker lite på MacBooken när lusten faller in för det men i största allmänhet så bara sitter jag. Det är molnigt och havets brus och ett par koltrastar är allt mina öron noterar. Tankarna är blandade mellan att jobb dyker upp och att det svävar förbi gamla minnen mellan husen och från stranden. Fast detta är bara den första fasen, den du kan uppnå under en helg eller ett par dagars vila. Vet att detta är första dagen på semestern och att det snart kommer komma en dag som innebär läslust och sedan faller jag in i att läsa en pocket om dagen och bara befinna mig i den värld som bara bra skrivna dokumentärer och romaner kan skapa.

Det är då det börjar som jag ej varit med om så många gånger men vet hur det funkar. Semester är för mig djup vila samt motion av hjärna och kropp. Ej att bara ha en massa gäster och resa runt på arrangemang.

Snart inne i det.

Inga kommentarer: