22 september 2010

En reflektion för dagen

Någon på jobbat sade en sak för någon dag sedan. Se där ja, nu har vi lika många procent Hitlerister som Leninister/Stalinister/Maoister i vår folkvalda riksdag. Nästan tolv procent extremister.


Leninisternas ledare var noga med att betona i sitt första tal att det nu var dags för "utomparlamentariska åtgärder" efter att resultatet var ett faktum.


Det har varit massor av snack om de som vill vara gammelsvenskar och att de inte ska bemötas. Jag tycker att det säger allt om politikerna och deras kunskap om människor. Varför inte träffa dem massor och ställa frågor som innehåller ordet beskriv. T.ex. att fråga en av dem: Du var medlem i VAM 19XX-20XX och nu sitter du i riksdagen. Beskriv vad som hänt mellan nu och då? Hur har dina grundåsikter förändrats?


Hur som haver, svenska folket har röstat. Jag gråter tårar över att såväl Hitlerister som Leninister/Stalinister/Maoister sitter i vår riksdag. Det kan inte vara oklart hur historiken i dessa ideologier ser ut. Och tro nu inte att jag skulle vara positiv till ett nytt parti som hette Heja kapitalismen, för det skulle jag definitivt inte hålla med om.


Jag är inte trovärdig eftersom jag vare sig röstar eller förlikar mig med något som helst parti. Det krävs ett annat system. Ett system som ger en spegling av hur de svenska medborgarna ser ut. Jag har skrivit om det tidigare och kommer skriva om det igen.   

Inga kommentarer: