04 november 2010

Dansa din djävul med Petter

Alla artister har inte kommit fram genom röster, en del har faktiskt lyckats leva på försäljning genom åren. Här är två annorlunda artister i ombytta roller, fast ändå inte. Jag tycker att detta är en fantastiskt bra version av en grymt bra låt. Förmodligen har du redan sett den, men eftersom jag knappt kollar på TV så får jag tipsen genom att få syn på dem på nätet eller FB. Petter gör DiLeva... Hur som haver, bra covers är kul. Nu kommer jag säkert få Rockstjärnan på mig... Och kanske LMS...
Kanske kan det vara bra för dig att erinra dig om hur originalet lät med farbror DiLeva själv.
Dessutom får du höra DiLeva mumla lite om den.


3 kommentarer:

Anonym sa...

"Pttr" har det där självklara svänget som annars presteras bäst av han som fick Ullevi att självsvänga intill demolitiongränsen"! Groovigt som en pålkran med astma!
Belive me, om "Pttr" får det att rycka i detta lands dansben, så kan Jimmie & co lika bra lägga ner på stört! Här finns inget utomländskt "samba"hot, det är fullbokat, slutsålt och byst med pilsnerwiggers och 1-2-3-4 raggare med stödlinjer i taktsinnet!

Jag gillar dock att han använder ett nytt grepp! Rent genialt att låna en bra refräng, åsso kan man hjälpligt rytmiskt "tala" kring denna....skulle man faktiskt kunna göra med fler låtar...tänk bara, kanske Led Zeppelins Kashmir, eller varför inte The Police "Every breath you take"...åh, hjälp mig här, det måste finnas fler....ja visst ja, The Eye of the Tiger....."åsso snackar vi sönder ännu en låt, tycker du inte om re så....gråt"...The Eye of the Tiger...vem bokar studion...äh, förresten jag har ju Logic i Macen....rec....Hepp, Klart!!!
Nä, vad världen behöver är fler fräna Snowboard/HipHop kläder i terylen...där ligger Pttr's framtid, om han inte glömmer att det ska vara jävligt fula sådana, i typ lilagultCamo and so on....Party! Ut och köp nu fiffon;)

Tänk vad HipHopen kunde utvecklas och bli stor, så fort man struntade i subtila fraseringarna härstammande från överjävligt rytmiskt komplicerade och svängiga sk "talking drums"!
God afton kära skribent....läsare!
R.S

LMS sa...

LMS är inte alltid ett fan av Petters musik men han gillar Petters stil. Cool och ödmjuk, tuff men mjuk. Å han skäms inte för att dra in deg.

Men den här låten va grym...Dansa din djävul.

Anonym sa...

Låten ja, my man, LMS....som sagt, Kashmir mm mm!
Tomas dL har en sån stark pipa att jag tror det var direktljudet från "fikabordet" som gick in Pttr's mick...TdL förstärkte alltså refrängsamplingen, coolt isof:)
Jag gillar inte Pttr's musikgenre som nog alla förstår, men det finns ju olika grader i helvetet och jag måste tillstå att sen jag haft glädjen att dela scen med två andra rappare och då du, jösses de snubbarna lät som en sambaorkester i sitt rytmiska OCH improviserade tungvrickande! Mäkta imponerad och upplyst så förstod jag äntligen varför jag aldrig hajat mannen vi pratar om! Det svänger inte om ord/rytmfördelningen! Killen känner jag inte personligen...men han är säkert ljuvligt soft! Gillar sättet som han brottat ner sin dysleksi, faktiskt! Sånt är alltid starkt! Det är bara ett fall av, smaken är som baken i yttrandefrihetens anda....och så svänget förstås!
Peace n rythm
R.S