06 november 2010

Vilka känner du som skattar arbete nästan lika högt som familjen?

Rubriken på detta inlägg kommer inte finna sitt svar i denna text, det får du svara på själv. 


Frågan är ställd till dig.

Jag vet bara hur det är för mig.
Många människor jag träffat genom åren har varit likadana oavsett vad det gäller. Är de bra vänner så har de varit bra arbetskamrater. Om de har de ställt höga krav på sig själva så har de ställt höga krav på jobbet och hemma. Många av dem har levt samma liv på jobbet som hemma, de har varit samma person. Många har även varit precis tvärtom. De har varit kreativa hemma och knappt haft ett enda förslag på jobbet. De har kunnat slita hela nätter och dagar med hus och hem men har knappt märkts på sina jobb. 


Sedan finns det en annan kategori och det är de som har drivit eller driver egna företag. De som jag känner som gjort det har vetat sambandet mellan deras privatliv och familj och företaget eller jobbet. De har inte varit som de ovan.


Jag tycker inte att någon är den bättre eller sämre. Grunden ska vara ärlighet och att våga säga det öppet, först till sig själv och sedan till andra. De som har lyckats eller lyckas driva eget är en annan kategori, de fuskar ju lite eftersom de vet sambandet mellan privatliv, familj och arbetet. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår lilla envetna, kloka, drivna, godhjärtade, energiska, tåliga och snälla entrepenör... Jag har aldrig förstått var all din energi kommit ifrån, det vet du att jag alltid har sagt. Det kan inte finnas någon som orkat alstra så mycket energi och gjort så mycket av den någonsin tidigare.

Hoppas att du mår så bra som du ser ut att göra och som du säger att du gör. Du har ju aldrig gjort exakt som oss andra och pratat väder och intet:)

Var riktigt kul att träffa dig. Bara en sak som är jobbigt, att jag aldrig lyckades fånga dig då när jag trodde att jag hade chansen, en gång i tiden för länge sedan... Fast nu har ju adressen hit till bloggen. Så jag kommer kunna få ta del av mer än vi och de som varit din respektive någonsin fått höra, med oss har du ju mest pratat om alla oss:)

Kram på dig stjärnan! Ser till att ses snart igen!

Ullis

Unknown sa...

Ullis:) Knappt så att du har rätt att kalla dig för en före detta:) Du dansade en sommar i Paradiset, vill jag minnas:)

Kul att ses, hälsa familia!

MrRaRe