08 juli 2011

Delle Cose

Jag har alltid storgillat att köpa och använda väskor. Har nu gått helt totalt och fullständigt varm på Delle Cose, som är ett helt unikt märke från Milano. Det finns extremt mycket lite online om produkterna och det är bara att du ser till att storma ut på nätet och leta upp det som finns. Och framförallt ska du kasta dig till de butiker som säljer dem. 


Hela Delle Coses's tänk bygger på att väskorna återanvänder italienska postsäckar till delar och sedan kombineras det hela med ko, kamel, tyg och/eller annat för att förgylla väskorna, och som de förgyller!


Än så länge har jag bara slängt mig över väskorna men till hösten blir det även pjuck och kängor. Jag lovar att komma med mer bilder och rapporter om Delle Cose. Me Like!


Så länge får du njuta av deras nedskrivna filosofi.




Respect for craftsmanship brought the fusion of two different cultures; 

JAPAN and ITALY

MAKI and ANTONIO

DELLE COSE bag and shoes collection expresses itself through intense constructions with a wealth of imperceptible detail.

Keeping severe handicraft sensibility, for DELLE COSE experimentation is an end in itself but with the pleasure of adopting to its every user.

SIMPLE and FUNCTIONAL



Jag handlar mina väskor på W19 i Little Village

Inga kommentarer: