06 juli 2011

Jag hatar rea

Jag hatar rea, det är helt emot mina principer. För jag tror på det friska i att tjäna pengar.
Jag vet att det finns företag som lever helt på rabattprincipen och struntar blankt i det. Jag är glad för de som hittar saker som de tror att de annars inte skulle ha råd med. För mig är det så att det är en moralisk och etisk fråga som bygger på att rörelser ska gå med plus och att det ska baseras på fullpriser. 


Jag inser att det är roligare att köpa en liter mjölk för ett bättre pris om den går ut samma dag eller dagen efter, det är bara så att om jag skulle köpa mjölk så vill jag ha några dagar eller en vecka på mig att dricka upp den. Den största respekt för att jag kan ändra mig om mina förutsättningar förändras ekonomiskt. Skulle jag börja leva av andra, staten eller vänner så skulle jag ha sådan respekt för deras pengar att jag skulle börja handla på rea. Just nu lever jag av egna pengar och därmed vill jag ha min princip. 


Leve fullpriset! 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Länge leve Din visdom och Dina sanningar Mister Unik!!! I Berlin? Cissi Stropp

Anonym sa...

Dummaste jag hört, varför köpa mjölk på rea som håller en dag när det finns bättre och billigare mjölk för halva priset som varar en vecka, direkt hos leverantören???allmänbildningskoll à la Lindeman, eller...
R.S

Unknown sa...

Kanske avslöjade mina liknelser att jag aldrig handlar mjölk vare sig på rea eller Arlaliknande platser...?

Anonym sa...

Så klart du ska hålla på fullpris, exakt vad jag koncentrerat mig på stenhårt den senaste veckan...och särskilt igår! Bilaga bifogas senare;)
R.S

Unknown sa...

I like it!