06 september 2011

Blågula drömmar

Vad ska jag tycka? Ska jag vara stressad och kräva ansvarigas avgång? Ska jag tycka att livet går upp och ned styrt av Avlånga Landets resultat?
Kom ihåg var jag skrev det, landslaget är inte viktigt eller intressant. Vi har en världspelare av format och kaliber och ett par habila internationella spelare. Och de flesta är förmodligen hyvens killar.


Men det är inte viktigt eller intressant oavsett resultat! Det var kul när det fanns profiler som Henke och King Ljungberg i en mix med de yngre och då speciellt världsstjärnan i vardande. Och då var det kul såväl på som av pitchen. Jag är ju en av de få som fortfarande tycker att Ljungberg är viktig och intressant och anser nuförtiden att han är den som gör näst mest reklam för Sverige och svensk fotboll, numera är Zlatan störst utan konkurrens. Det är mer spännande med Ljungbergs kliv till Japan än vad det är med detta halvdana gäng.


Så vad är svaren på de tre första frågorna?
Vad ska jag tycka? Inget
Ska jag vara stressad och kräva ansvarigas avgång? Nej
Ska jag tycka att livet går upp och ned styrt av Avlånga Landets resultat? Nej


Om jag jämför landslaget med De Hängivna så är De Hängivna livspåverkande och påverkar affärer. Landslaget är mer som Allsång på Skansen eler Lotta på Liseberg - jag gör hellre något annat än kollar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så rätt, så rätt!!! Blir det inget reportage och bilder från Lustans spelning på Liseberg? Gissar att det kommer eller åtminstone så hoppas jag! Din HH

Anonym sa...

Min herre! Gissar att du suttit klistrad vid TV:n idag, eller? Vet att du mycket ogärna missar 2 1/2 män:) Helgen? Puss Ann

Unknown sa...

HH! Det blir inget med det. De ringde mig inte och bjöd in mig och därmed var jag inte där.

Ann! Det blev inget med det igår, hade roligare grejer för mig:) Helgen? Tjing