23 oktober 2011

Tennisfavorit - Gaël Monfils

Jag såg tre stycken tennismatcher den sista fredagen i Stockholm Open. Fick se tre av kvartsfinalerna och träffa en massa gamla bekantingar under hela dagen. Var faktiskt riktigt kul att se fler matcher än vad jag sett på massor av år under en och samma dag.


Såg flera intressanta spelare som jag inte hade en aning om att de existerade, men jag såg bara en som väckte mitt intresse och att som gjorde att jag fick för mig att tennisen har blivit bättre eller mer intressant än i mitten av nittiotalet och tidigare. Hans namn är Gaël Monfils. Du kanske har järnkoll på honom men jag hade aldrig hört talas om honom.


Han håller på med massor av intressanta saker och underhåller, men framförallt är han en spelare som använder banans ytor och skallen och kroppens kapacitet. Enormt skönt att se en spelare som använder banan på djupet och utåt.


Nu har jag en anledning att titta på tennis igen. Låtom oss hoppas att detta är en spelare som ser till att maximera sig så att han minst blir trea i världen och får massor av mer uppmärksamhet. Vore en stor tjänst för tennisen om denna basketfantast tog ett beslut om att ta ett kliv till. Oavsett det så kommer jag kolla på honom, han är värd prioriteringen.

Inga kommentarer: