26 oktober 2011

Två fantastiska middagar i rad

Var på Bon igår kväll och på Caleo ikväll. Båda restaurangerna är bröderna Kolettas skapelser. De driver själva Caleo och Malin driver Bon med den äran. Heders syster och bröder!
Jag har varit några gånger på Bon och gillar Bon skarpt. Gårdagens middag med hummersoppa, råbiff och björnbär med plättar till efterrätt var fantastisk. Ikväll var det besök på Caleo med Direktören och det var en middag i världsklass och den bestod av nedan tre detaljerade delar:


Smörstekt kantarelltoast på surdegsbröd med getost och rosmarinkräm


Timjanmarinerad hjort på fetaostfylld potatis & rotfruktskaka med pepprig marsalsky och balsamicobrässerade morötter


Vaniljglass med mint och chokladsås toppat med kokoskanderade hasselnötter


Caleo har gjort det igen, de har serverat en middag i världsklass, tack! Nästa gång blir det med "The Map" på fredag, kanske ses vi då?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du hjärtlösa, du vet inte hur många tårar jag fällde nu....middag-schmiddag på fina kroooogen.... Men hur räknar du egentligen en äkta petitchou bakat av små tennisvalkiga barnahänder, stuffade med äkta drottningsyltsgrädde( för endast det bästa är gott nog för Mr. RaRe) Björn är i uppror och hävdar att han faktiskt tänker slita mer ludd från sin håriga bringa.... För applikation( you know were;
Asch, asch, den smärtsch;)
R.S

Unknown sa...

Fina krogen är alltid rätt. Och då har jag ännu inte avslöjat att jag var hembjuden till Rockstjärnan och hans familj för ett tag sedan på en deliciös middag med trivsel och mat som ingen restaurang kan vara substitut för... Och där fick jag faktisk Petet Chouxisar... med drottningsyltsgrädde och strössel i massor... Jag ska ha tillbaka Björn, han är bara ett lån. Säg till A att vi pratat om det... Sometimes it hurts...


MR

Anonym sa...

Han som är löjligt lik "din" Björn svär sig fri och hävdar att han inte alls är han... Och vilar nu ut på ett hem där man vilar ut, och där Ziroccovindar imellanåt sveper in och får honom att tro att han är kunglig börd, precis som jag.....tokfrans Björn!
R.S

LMS sa...

Varför har vi aldrig ätit på Bon?

Unknown sa...

Bäste LMS, det kommer vi göra nästa gång... Och när blir det?

MR