22 oktober 2011

Viv Vadi

Ibland bara fastnar jag för allt med ett ställe. Oftast beror det på sällskapet och omständigheterna.


Viv Vadi är en italiensk restaurang i München som jag gillar att smyga in på ensam och incognito. Viv Vadi ligger i botten på Vi Vadi Hotel. Oftast sätter jag mig ensam i baren som ligger rakt fram innanför dörren. Det är där allting händer. Viv Vadi är ytterligare ett av dessa ställen där du känner dig välkommen, maten är lagom god och prisvärd samtidigt som tempot är lagom högt. Om du sätter dig i baren, där jag alltid sitter, så får du se hela skådespelet med diskkillarna inklämda till höger innanför baren, där även köket ligger och där allsköns dofter bara studsar runt. Den hetsiga ägarens frustration ökar med mängden gäster och i slutet av kvällarna är han helt i extas.


Gå dit nästa gång du är i München!

Inga kommentarer: