22 november 2011

Kampen för nöjdare kunder fortsätter...

Såg att 3 hade handlat in en ny kampanj med ny slogandänga i högsätet. En sådan där som får mig att tänka, och inte på hur kreativ den är, utan tänka på massor av andra saker.
Stämmer slogan? Menar de allvar? Är det felskriven copy? Är kampanjen för den amerikanska marknaden? Massor av frågor samlar sig. Jag ska försöka bena upp det, någon annan får bena ut det.


Jag tänker så här... Om de hade varit Amazon, då hade jag förstått hur de menar. Amazon har ju nöjda kunder och jag vet att det ingår i deras kultur att jag som kund är viktig och att det är en del av deras affärsmodell att det ska kännas så som kund. Det är helt enkelt implementerat i kulturen från dag 1. Däremot så förstår jag inte gällande 3. Alla vi som vet hur bolaget startades och finansierades förstår att kulturen och drivkrafterna alltid varit de omvända mot Amazons. Är det då så de menar med sin nya slogan, att det är kämpigt med kunder och att det känns som de har startat en kamp för nöjdare kunder... Kanske är det så det är.


Att jag skriver om dem här, precis som jag tidigare skrivit om Telia och Tele2, kommer även att visa om de i sin modernisering även blivit så moderna att de får syn på denna texten. 


Har svårt att släppa slogan, de verkar ju faktiskt prata om kunder och inte bara nyförsäljning och förlängning... Jag är som ni kanske märker ytterst osäker på vad de menar. Men svar kanske kommer här på bloggen, vi får se... Så länge konstaterar jag att sloganen är lika ofattbar som de dammsugarliknande animerade figurerma i reklamklippen. Men jag kanske inte ingår i målgruppen för 3... Skulle vara enormt humoristiskt om jag inte gör det... 

3 kommentarer:

Anonym sa...

kommer aldrig byta till den operatören pga av den där j-vla låten som man fått lyssna på (några gånger för mycket) när man ringer någon av deras "nöjdare kunder"!!!
Hellre fortsätter jag med Europolitan/Vodafone/Telenor och njuter nöjt av deras pissdåliga täckning på landet....liksom i Hufvudstaden!
R.S

Unknown sa...

Finns det en operatör med bra täckning i Sverige? Och då inte bara enligt deras täckningskartor utan i verkligheten?

Anonym sa...

senaste svaret från Europolitan/Vodafone/Telenor angående deras usla täckning mellan Hufvudstaden och Norrtälje löd..."-nej, vi har faktiskt ingen sändarmast där, vill du att jag ska lägga in ett önskemål om en?"
Som om den lati/longituden vore yttre Kongolinesiens inre urskog:)
"-Jo, det vore jag och min get väldigt glad om du ville göra?! Det är förvisso bara vi här, men om en svala flög förbi så vore den säkert evigt tacksam för de trigonomiska gpskoordinaterna"
Drömmen finns där, glööööm aldrig dääääät!
Di R.S!