21 november 2011

Fluga - Det nya gamla

Oavsett om du har t-shirt eller skjorta, enfärgad skjorta eller rutig, så är det nu fluga som gäller igen. Vill minnas att Smeden föreslog det för ett år sedan och nu händer det verkligen. Det är fluga som gäller, det nya gamla.


Tror inte jag har haft fluga sedan innan jag blev tonåring, jag vet att jag hade det mycket innan dess och att jag har varit rätt klädd när det varit smoking eller frack.


The Bow Club har färdigknutna flugor som ligger under en femhundring och som är fantastiskt snygga. Ja jag vet, att det ska vara handknutna. De kommer om ett tag.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fast alla vet att färdigknuten inte går ann!
Detta är inte bara en accessoar, detta är en chans att lära sig en närmast bortglömd konst...
Att knyta själv!
Färdigknuten ser sisodär där ut när man går in i Bryan Ferrymood!
R.S

Unknown sa...

Usch, nu skar det i magen när jag insåg att det förhindrar Feerymood! Är jag förlåten om jag biktar mig på detta vis?

Anonym sa...

Äsch, jag bryr mig inte om vad niiii håller på med ändå, men jag skvallrar som en skogsbrand till källan av cool;)
Ett klavertramp är inget, jag tolkar det som en efterbörd av all folklighet som genomsyrat ditt arma riddarhjärta via medierna!
R.S

Unknown sa...

När du pratar folklughet och folklig så känns det som om du blandar ihop mig med han Petter... Du vet "Såklart!" och det där!

Din käre Kronér... sa...

Ärligt talat tror jag att det enbart är en fluga! Snart flyger den iväg igen. Fly, fly, fly, fly little fly...

Unknown sa...

Min Käre Kronér...!

Snart flyger den iväg igen...

Anonym sa...

....upphyskad i resårbandet men ändå färdigknuten och fin;)
R.S

Unknown sa...

Färdigknuten och fin it is!

Dennis sa...

Jag får ursäkta, men de det är flugor som man knyter själv. De är bara knutna i butik för att se hur de ser ut. GRYMT JÄKLA SNYGGA!

Unknown sa...

Hej Dennis och tack!

Ska se till att korrigera ovan. Jobbar du på The Bow Club!