25 november 2011

da Matteo Torrefazione

För några månader sedan hade jag ett par exklusiva dagar med LMS i Little Village och då blev det som alltid en del handlande och massor av snackande medans fikande. Det senaste har vi faktiskt vågat oss ut i Little Village's utkanter och bland annat besökte vi denna helgen
da Matteo Torrefazione.
Jag tog detta snygga fotot här, och vet inte vem som tagit det
Det ligger på Magasinsgatan 17A i Little Village och öppnade enligt kaffekokerskan i juli 2007 och flyttade förra året in i den nuvarande lokalerna. På deras .se läste jag att de säger sig jobba med spårbart kaffe, som förresten är ett skönt och talande uttryck. Schysst café med en yttergård på en innergård... Ja, du fattar när du går dit. För en stund kändes det som vi klev utanför den rediga industristaden och hamnade någon annanstans, på gott! Lokalen delas med da Matteo Panatteria som är ett surdegsbageri. Som sagt, schysst ställe med trevlig och kul personal.

Jag vet att det finns fler ställen i Little Village men detta är ju ingen reklam eller annons så därför får de sköta informationen om dessa själva...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej bloggen! Da Mateo är ett riktigt överreklamerat skitställe. Deras kaffe är inte gott och jag är så grymt trött på att alla wannabefik har sin jävla surdeg! Tacka vet jag Bar Italia i Göteborg. anonym

Mannen med hatten sa...

Mr Rare å LMS är inga "Wanna" söta anonym. Dom är "The Be:s", om du fattar vad jag menar. Så kom inte och snacka om Bar Italia, som jag förvisso inte har nått emot. När Mr Rare å LMS säger att Da Matteo är ett bra ställe då är det det. Bara att de två stilsäkra och djupt filosofiska giganterna väljer att stiga ut mot förorten å gå på fik säger allt. De som fattar fattar, de som inte gör det får skylla sig själva...

Unknown sa...

Mannen med hatten har levererat en korrekt analys, till 100% pricksäkert. Basta!