14 december 2011

Hotell Nordic Light

Nära Arlanda Express vid Vasagatan ligger Nordic Light Hotell. Jag har hamnat där några timmar då och då under hösten. Hotellet börjar bli gammalt men rummen håller bra eller ok standard.


Jag hade senast varit på middag och checkade in vid två på natten och skulle åka kl sex på morgonen. Så jag bad "dörrvakten" som checkade in mig att det var av stor vikt att jag fick manuel väckning via rumstelefonen klockan fem. Dörrvakten tänker du? Ja, det är helt fascinerande att detta hotell med sin profil har personer i receptionen som känns som gängmedlemmar eller dörrvakter. Kanske är det så, för det känns som de får göra samhällstjänst på Nordic Light innan de är totalt frigivna från hispan eller kåken.


Och har du tur finns det en tjej eller liknande bakom disken, då kan chansen till någorlunda trevligt bemötande skönjas. Ovan gör att upplevelsen, trots att rummen är av ok kvalitet, blir lätt tvingat patetisk. Det ska sägas att jag gillar sängarna och stuket extremt mycket och att om personalen varit normal så hade alla andra värden stigit. Eller så har jag bara haft hundraprocentig otur att träffa fel personer som tänkta att vara serviceinriktade vid mina besök. Kanske borde de skickas till Clarion Sign eller annorstädes för att kolla hur det känns att mötas av vänlighet och värme. Måhända blir det en chock...!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låghus, höghus och dårhus!
R.S

Unknown sa...

Och dörrvakter...!