11 december 2011

Jag packar...

Känner du personer som packar flera dagar innan de ska resa? 


Som när du hör av dig svarar att de inte kan ses för att de ska resa om en vecka och håller på att stryka eller tänka igenom vad de ska ha med sig?


Jag kan tycka att det är charmigt när det är en person som faktiskt nästan aldrig rest och jag har förståelse när förutsättningen är att vännerna har fem barn och att deras dementa farmor ska med. När däremot andra vill skjuta på livet fram till resan på grund av packningsbestyr...


Om jag nu vill göra detta lite läsvärt och slarvigt så skriver jag så här. Hur fasen kan det ta mer än 30 minuter per person och väska? Det är helt omöjligt. 


Och vill alla innan dess göra en lista med allt som ska med så förstår jag även det. Fast mer än det...? Vad gör du då? Stryker? Viker? 


Personligen har jag inte ett enda plagg som kräver att jag stryker det innan en resa och vill jag ha det välstruket så gör jag det inom planeringstiden ovan. Och allt jag stryker innan det åker ned i resväskan kräver faktiskt att jag hänger upp det när jag anländer och oftast än mer strykning på plats. Så jag konstaterar att ingen svensk får använda mer än en timmes tid sammanlagt till packning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ytterst sällan den kvarglömda tingesten inte finns att införskaffa väl framme vid resmålet...tex en Gibson Les Paul;)
Dä e bara att tjacka en ny...så har man en i reserv=win-win situation!
R.S

Unknown sa...

Res oftare utan packning, det vet jag att du sagt flera
gånger... Nu fattar jag, nutch nutch...!