27 februari 2012

Spotify

Min relation till Spotify är lite lustig...
Lustig så tillvida att jag har haft det riktigt länge, från en av de första dagarna det gick att skaffa, men jag har alltid kört gratisvarianten. Inte för att jag inte har råd utan för att jag vill se hur duktiga Spotify är på konvertering.

Än så länge har Spotify inte haft en chans eller ens varit nära att konvertera mig. Jag tror helt enkelt att de är precis som alla andra bolag. De bygger inte sin affärsidé på att veta mycket om mig eller förstå att det är billigare med bra relationer än lönsamt med massor av dem. Och att de som vill vinna behöver båda.

Ovan och detta är absolut inte någon kritik och säger inte att jag skulle gjort annorlunda om jag ägde eller drev Spotify. Och min del med tävlingsinslag innehåller ingen prestige, jag skulle bara vilja att de var så duktiga att de fick mig att konvertera. 

Jag har flera av mina favoritlåtar avstängda för att jag spelat dem för ofta och får ofta slut på tiden, än så länge håller jag dock ut på grund av att jag skulle vilja att de konverterar mig. Kanske kommer det en dag när de gör det, eller en dag då jag bara bestämmer mig för att signa upp med kortet och kör. 

Inga kommentarer: