26 mars 2012

Hur hamnade jag på Nordic Light igen...

Det är ett riktigt schysst hotell där allt är rätt utom det som alltid är viktigast... Personalen. Jag har skrivit om dem förut här.
Nu var det någon som var snäll och hjälpte mig att boka och dessutom frågade om Nordic Light är ok, och jag måste verkligen vara förlåtande eller glömma snabbt, för så snart jag klev in till receptionen glatt så dyker deras patenterade ointresse upp som lök på laxen. Det kommer fullständigt naturligt för dem att vara duktigt dryga och ointresserade.


Så jag kan aldrig komma dragande med att det är ojämn standard på personalen. De är alla precis lika ointresserade och likgiltiga.


Och du, om du lämnar in bagaget i bagagetummet... Läs på lappen, de säger inget om att de friskriver sig från allt ansvar. Och annars är det, som sagt, ett riktigt schysst hotell...










Haha, och precis nu så bevittnar jag när en dam och hennes två söner får en sådär riktigt stilig uppläxning i att det inte har beställt rum och de får reda på att de kan gå till sin kurs, och de får tydligt reda på att de inte har beställt på detta hotellet. Tydliga och duktiga kommunikatörer...

Som avslutning på vistelsen denna gången sprang jag dock in i en glad tjej som faktiskt tittade upp och sa hej. Alltid något! Not! 

Inga kommentarer: